dimecres, 18 de desembre del 2019

Aprenent amb mapes conceptuals.

Un aspecte metodològic és el mapa conceptual. Aquest "és un esquema d'idees que servixen de ferramentes per a organitzar de manera gràfica i simplificada conceptes i enunciats per a reforçar els continguts. És una manera de generar un aprenentatge actiu gràcies a què permet organitzar les idees."

Un mapa conceptual permet situar i representar de forma gràfica conceptes i significats. A partir d'un element es van generant proposicions i relacios. A més, contribueixen a l'aprenentatge, en funció dels problemes inherents a cada tema o matèria. Relacionar idees en un mapa conceptual és un desafiament intelectual que permet als estudiants mostrar les seues competències bàsiques.

És una representació gràfica, visual, és a dir, és una imatge on es relacionen elements per a transmetre idees d'una forma intel·ligent, metafòrica i original.

Existeixen diferents tipus de mapes conceptuals: aranya, jerarquitzat, organigrama, sistemàtic, multidimensional, etc. Alguns exemples són aquests:




                   Aranya                                           Jerarquitzat



     Sistemàtic                                             Organigrama



Com a futura maestra, crec que és una ferramenta molt útil, ja que permet organitzar els seus pensaments de manera lògica i estructurada, a la vegada que aprenen a separar la informació més relevant per a poder estudiar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada